جستجو

 

 

 


سند راهنمای کاربر(User Guide)

 سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی (مجوز بند ب) 

 

 


 

اين سند توسط گروه مستند ساز شرکت راهبران فن آوری پاسارگاد جهت استفاده در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهيه شده است و هرگونه تكثير از اين سند در خارج از محدوده مورد توافق ممنوع مي‏باشد.

 


 



 

 

1- معرفی کلی سامانه

این سامانه با هدف مکانیزاسیون کلیه فرآیندهای مرتبط با دفاتر مسافرتی به صورت آنلاین راه اندازی شده است. این فرآیندها از درخواست صدور مجوز دفتر مسافرتی تا ثبت خوداظهاری دفاتر را پوشش می­دهد. در واقع کلیه تعاملات سازمان میراث فرهنگی با دفاتر مسافرتی از زمان تقاضا برای اخذ مجوز تا زمان انحلال دفتر از طریق این سامانه صورت می گیرد در ضمن مجموعه عملیات نظارتی سازمان نیز جهت بررسی عملکرد و کیفیت تورهای هر دفتر از همین طریق اعمال می­شود.

در این سامانه امکاناتی همچون ثبت درخواست مجوز بند ب، ثبت خوداظهاری، درخواست تغییر مدیرعامل، درخواست تغییر مدیر فنی، درخواست تغییر مکان، درخواست تغییر نام شرکت و... وجود دارند.

2- ثبت نام در سامانه

درصورتیکه در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی ثبت نام نکرده باشید، با انتخاب گزینه ثبت نام در سامانه صفحه ای را مشاهده می­کنید که امکان وارد کردن اطلاعات مدیر عامل را خواهید داشت، درصورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام ، با وارد شدن به ایمیل مورد نظر امکان فعالسازی حساب کاربری خود را دارید.

 

(نمایی از فرم ثبت نام در سامانه)


3- ورود به سامانه

درصورتیکه در سامانه ثبت نام کرده باشید، با انتخاب گزینه ورود به سامانه،امکان وارد کردن نام کاربری (کدملی) و رمز عبور را دارید. در صورت فراموشی رمز عبور گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب و اطلاعات را وارد کنید. در صورتیکه ایمیل فعالسازی به ایمیل مورد نظر ارسال نشده باشد با انتخاب گزینه ارسال مجدد ایمیل فعال سازی این امکان وجود دارد تا ایمیل جدیدی برای شما ارسال گردد.


(نمایی از فرم تکمیل اطلاعات)

 

v    توجه فرمایید درصورت ثبت درخواست امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد، بنابراین اطلاعات را با دقت وارد نمایید.

v    موارد الزامی باید وارد شوند تا امکان ثبت فرم مربوطه را داشته باشید.


 





4-2- احراز اطلاعات

پس از ثبت فرم تکمیل اطلاعات، در این مرحله می­بایست اطلاعات تماس خود را تایید کنید. برای این کار طبق راهنمای بیان شده در صفحه احراز اطلاعات، کد تایید را وارد و ثبت نمایید.

 

(نمایی از فرم احراز اطلاعات)

v    توجه فرمایید تا کد تایید ارسال نگردد امکان ثبت درخواست را نخواهید داشت.



4-3- ثبت مدارک

برای ثبت درخواست در سامانه، مدارک الزامی باید بارگذاری شود، به همین منظور با انتخاب گزینه ثبت مدارک، مدارک خود را بارگذاری نمایید.

(نمایی از فرم ثبت مدارک)

v    توجه فرمایید تا تمام مدارک الزامی بارگذاری نگردد، امکان ثبت درخواست را نخواهید داشت.

 




4-4- ویرایش اطلاعات

بدلیل احراز اطلاعات ایمیل و تلفن همراه کاربران درصورت ویرایش این اطلاعات باید با وارد شدن به این صفحه نسبت به ویرایش اطلاعات مورد نظر اقدام نمایند.

درصورت ویرایش ایمیل خود، سیستم لینک فعالسازی را به ایمیل جدید ارسال می­نماید و شما با مراجعه به ایمیل خود لینک فعالسازی را انتخاب نمایید تا امکان ورود به سامانه به شما داده شود. در صورت ویرایش تلفن همراه نیز باید تلفن همراه خود را دوباره احراز نمایید.

(نمایی از فرم ویرایش اطلاعات)




5- درخواست های من

درصورت ارسال درخواست از طرف شما، امکان مشاهده کارهای من را خواهید داشت، همچنین درصورت انتخاب وضعیت درخواست به کارهای درجریان ، امکان پیگیری درخواست های جدید خود را دارید.

با انتخاب نوع درخواست و وضعیت درخواست امکان جستجوی درخواست مورد نظر خود را نیز دارید.

با انتخاب آیکون  از بخش عملیات، صفحه­ای شامل اطلاعات درخواست و اقدامات انجام شده را مشاهده می­کنید، درصورتیکه در کارتابل شما درخواستی ارسال شده باشد امکان وارد کردن اطلاعات را خواهید داشت.

(نمایی از فرم درخواست های من)

(نمایی از کارهای در جریان)


(نمایی از گردش کار فرآیند صدور مجوز بند ب)


v    درصورتیکه مجوز بند ب برای شما صادر گردد، شما با انتخاب وضعیت درخواست به حالت کارهای تایید شده و انتخاب آیکون  از بخش عملیات، در صفحه اطلاعات درخواست گزینه پرونده دفتر/شرکت را انتخاب نمایید، در پنجره مورد نظر امکان دانلود تصویر مجوز مورد نظر را خواهید داشت.




(نمایی از پرونده شرکت/دفتر-دانلود مجوز)

 

 

 

6- صندوق پیام

شما با انتخاب منوی صندوق پیام، لیست پیام­های دریافتی را مشاهده می­کنید و با انتخاب هر پیام امکان مشاهده جزئیات پیام را دارید. همچنین شما امکان انتخاب گزینه­های آرشیو شده و سطل بازیابی را خواهید داشت.


(نمایی از منوی صندوق پیام)

 

با علامت­دار کردن هر کدام از پیام­ها امکان انتخاب گزینه  را خواهید داشت تا پیام­های انتخابی را آرشیو، بازیابی و یا خوانده نشده نمایید.

(نمایی از صندوق پیام- انتخاب گزینه عملیات)

 

7- درخواست جدید

درصورت تکمیل فرم اطلاعات شما امکان انتخاب منوی درخواست جدید را خواهید داشت. برای این منظور شما بنا به نیاز خود امکان انتخاب زیرمنوهای ثبت درخواست صدور مجوز بند ب، ثبت درخواست خوداظهاری، درخواست تمدید پروانه، درخواست تغییر مدیر فنی، درخواست تغییر مدیر عامل، درخواست تمدید/تغییر معرفی نامه به بانک، درخواست تغییر مکان، درخواست تغییر نام، درخواست تغییر وضعیت دفتر از حقیقی به حقوقی، درخواست صدور معرفی نامه به اداره برق، درخواست صدور معرفی نامه به رجا، درخواست صدور معرفی نامه به وزارت امور خارجه، درخواست ثبت شعبه، درخواست ایجاد شعبه در استان دیگر، درخواست انتقال مجوز فعالیت به استان دیگر را دارید.




(نمایی از زیر منوی درخواست جدید)

v    توجه داشته باشید با انتخاب یکی از درخواست های صدور مجوز بند ب و یا خوداظهاری  و ... درخواست برای شما ایجاد می­شود.

 

7-1- ثبت درخواست صدور مجوز بند ب

درصورتیکه شما برای دفتر/شرکت خود نیاز به صدور مجوز بند ب داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی ثبت درخواست صدور مجوز بند ب را انتخاب نمایید. این صفحه به صورت مرحله­ای می­باشد که شامل اطلاعات زیر است:

 

(نمایی از ثبت درخواست صدور مجوز بند ب)

مرحله1:

در این مرحله شما آئین نامه و شرایط صدور مجوز را مطالعه می­کنید که شامل 4 فصل می­باشد، در ادامه با توجه به محل اقامت، استان و شهر و در آخر حقیقی و حقوقی بودن دفتر/شرکت را انتخاب می­کنید. در آخر با قبول آیین نامه امکان ادامه به مرحله بعد را خواهید داشت.

 


(نمایی از ثبت درخواست صدور مجوز بند ب- مرحله1)

مرحله2:

در این مرحله شما شرایط لازم جهت متقاضیان حقیقی و یا حقوقی را مطالعه می­کنید در آخر نیز اطلاعات مورد مطالعه شده را تایید می­کنید در غیر این صورت امکان ادامه ثبت درخواست را نخواهید داشت.

 

(نمایی از ثبت درخواست صدور مجوز بند ب- مرحله2)

مرحله3:

در این مرحله شما مشخصات مدیر عامل که در فرم تکمیل اطلاعات ثبت کرده­اید را مشاهده می­کنید. این اطلاعات فقط نمایشی است و درصورت مغاریت با وارد شدن به منوی تکمیل اطلاعات و زیر منوی تکمیل فرم اطلاعات و ویرایش اطلاعات امکان ویرایش برخی موارد را خواهید داشت.


 

(نمایی از ثبت درخواست صدور مجوز بند ب- مرحله3)

در ادامه دوره­های آموزشی گذرانده شده مرتبط با صنعت جهانگردی و مشاغل مدیر­عامل در طی ده سال گذشته را با انتخاب گزینه  در هر کدام از جداول وارد کنید.

در آخر مدارک مدیر­عامل که در سامانه بارگذاری کرده­اید را مشاهده می­کنید. در صورت تمایل به تعویض مدارک با انتخاب آیکون  در ردیف مورد نظر امکان حذف فایل مورد نظر را خواهید داشت.

مرحله4:

در این مرحله شما مشخصات مدیر فنی آژانس را باید وارد نمایید. این اطلاعات شامل اطلاعات فردی، سوابق شغلی و تحصیلی، اطلاعات محل سکونت، دوره های آموزشی گذرانده شده مرتبط با صنعت جهانگردی، مشاغل مدیر فنی در طی ده سال گذشته و مدارک مدیر فنی می­باشد.

 

(نمایی از ثبت درخواست صدور مجوز بند ب- مرحله4)

v    درصورتیکه کد ملی فرد وارد شده در سامانه به عنوان مدیرعامل یا مدیر فنی آژانس دیگری ثبت شده باشد سیستم امکان ثبت مدیر فنی را نخواهد داد.

v    مدیرعامل آژانس می­تواند مدیرفنی آن آژانس هم باشد.

مرحله5:

در این مرحله شما اطلاعات وارد شده را تایید و با انتخاب گزینه  درخواست صدور مجوز بند ب را به استان مربوطه ارسال می­کنید.

درصورتیکه درخواست شما با موفقیت ارسال گردد، پیامکی دریافت می­کنید مبنی بر ارسال درخواست مجور بند ب به اداره کل استان.

 

(نمایی از ثبت درخواست صدور مجوز بند ب- مرحله5)


v    توجه داشته باشید درصورت ثبت درخواست صدور مجوز بند ب، شما امکان ارسال درخواست خوداظهاری را نخواهید داشت و همچنین برعکس.

v    ثبت درخواست صدور مجوز بند ب برای دفاتر و شرکت هایی است که مجوز بند ب برای آنها صادر نگردیده است.

v    درصورتیکه درخواست مجوز بند ب به تایید نهایی برسد و مجوز بند ب صادر گردد شما به عنوان آژانس فعال محصوب می­شوید، در این صورت امکان انتخاب گزینه های درخواست تمدید پروانه، درخواست تغییر مدیر فنی و ... را خواهید داشت.

 

7-2- ثبت درخواست خوداظهاری

درصورتیکه برای دفتر/شرکت شما مجوز بند ب صادر شده باشد ولی اطلاعات شما در سامانه ثبت نشده باشد، از منوی درخواست جدید زیرمنوی ثبت درخواست خوداظهاری را انتخاب نمایید.

این صفحه به صورت مرحله­ای می­باشد که شامل اطلاعات زیر است:


(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- مرحله1)

 

v    ثبت درخواست خوداظهاری برای دفاتر و شرکت هایی است که در گذشته مجوز بند ب برای آنها صادر شده است ولی در سیستم اطلاعات آنها وارد نشده است.

مرحله1:

در این مرحله شما آئین نامه و شرایط درخواست خوداظهاری را مطالعه می­کنید، در ادامه اطلاعات دفتر/شرکت و مجوزهای دفتر/شرکت را وارد و درصورتیکه نوع دفتر/شرکت حقوقی انتخاب شود در بخش مدارک شرکت، مدارک الزامی را نیز بارگذاری نمایید.

در آخر با قبول آیین نامه امکان ادامه به مرحله بعد را خواهید داشت.



(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- درصورت حقیقی بودن)

مرحله2:

در این مرحله شما مشخصات مدیر عامل که در فرم تکمیل اطلاعات ثبت کرده­اید را مشاهده می­کنید. این اطلاعات فقط نمایشی است و درصورت مغاریت با وارد شدن به منوی تکمیل اطلاعات و زیر منوی تکمیل فرم اطلاعات و ویرایش اطلاعات امکان ویرایش برخی موارد را خواهید داشت.

در ادامه دوره­های آموزشی گذرانده شده مرتبط با صنعت جهانگردی و مشاغل مدیر­عامل در طی ده سال گذشته را با انتخاب گزینه  در هر کدام از جداول وارد کنید.

در آخر مدارک مدیرعامل که در سامانه بارگذاری کرده­اید را مشاهده می­کنید. در صورت تمایل به تعویض مدارک با انتخاب آیکون  در ردیف مورد نظر امکان حذف فایل مورد نظر را خواهید داشت.

 

(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- مرحله2)

 

مرحله3:

در این مرحله شما امکان وارد کردن اطلاعات هیئت مدیره را خواهید داشت. این مرحله درصورتی نمایش داده می­شود که متقاضی حقوقی باشد. در این مرحله اطلاعات فردی ، تحصیلی و دوره­های آموزشی فرد را ثبت و به مرحله بعد بروید.

v    توجه داشته باشید حداقل وارد کردن دو عضو هیئت مدیره برای شرکت الزامی می­باشد.

 

(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- مرحله3)

مرحله4:

در این مرحله شما اطلاعات شعب خود را مشاهده می­کنید و در صورت داشتن شعبات دیگر با انتخاب گزینه  پنجره­ای را مشاهده می­کنید که شامل اطلاعات شعبه، ضمانت نامه، معرفی مدیر فنی و معرفی کارکنان می­باشد.

v    درصورتیکه کد ملی فرد وارد شده در سامانه به عنوان مدیرعامل یا مدیرفنی آژانس دیگری ثبت شده باشد سیستم امکان ثبت مدیر فنی را نخواهد داد.

 

(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- مرحله4)

 

(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- افزودن شعبه جدید)

 

مرحله5:

در این مرحله شما اطلاعات وارد شده را تایید و با انتخاب گزینه  درخواست خوداظهاری را به استان مربوطه ارسال می­کنید.

درصورتیکه درخواست شما با موفقیت ارسال گردد، پیامکی دریافت می­کنید مبنی بر ارسال درخواست خوداظهاری به اداره کل استان.

 

(نمایی از ثبت درخواست خوداظهاری- مرحله5)

v    توجه داشته باشید درصورت ثبت درخواست خوداظهاری، شما امکان ارسال درخواست مجوز بند ب را نخواهید داشت.

 

7-3- درخواست تمدید پروانه

درصورتیکه اعتبار مجوز پروانه بهره برداری دفتر/شرکت شما به پایان رسیده باشد، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تمدید پروانه را انتخاب نمایید.

در این صفحه با انتخاب شعبه، امکان بارگذاری تصاویر آخرین پروانه بهره برداری و سند مالکیت را خواهید داشت و در آخر درخواست تمدید پروانه را ارسال نمایید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست تمدید پروانه)

 

7-4- درخواست تغییر مدیر فنی

درصورتیکه قصد تغییر مدیرفنی دفتر/شرکت را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تغییر مدیر فنی را انتخاب نمایید.

در این صفحه با انتخاب شعبه، نام مدیرفنی حاضر را مشاهده می­کنید، درصورت تغییر مدیر فنی تصویر استعفای مدیر فنی را بارگذاری نمایید و در آخر درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست تغییر مدیر فنی)

 

7-5- درخواست تغییر مدیر عامل

درصورتیکه قصد تغییر مدیرعامل دفتر/شرکت را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تغییر مدیر عامل را انتخاب نمایید.

در این صفحه با انتخاب کدملی و تاریخ تولد فرد جدید امکان جستجو در سامانه را خواهد داشت، درصورتیکه فرد مورد نظر در سامانه ثبت نام شده باشد اطلاعات نام و نام خانوادگی و نام پدر و شماره شناسنامه نمایش داده می­شود، در ادامه شما موارد مورد نیاز را تکمیل و درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست تغییر مدیر عامل)

v      توجه داشته باشید درصورتیکه تصمیم به تغییر مدیر عامل شرکت دارید، مدیر عامل جدید باید در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی ثبت نام کند و تمام اطلاعات فرم تکمیل اطلاعات را وارد نماید.

 

7-6- درخواست تمدید/تغییر معرفی نامه به بانک

درصورتیکه درخواست تمدید یا تغییر معرفی­نامه به بانک را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تمدید/تغییر معرفی نامه به بانک را انتخاب نمایید.

در این صفحه با انتخاب شعبه، امکان مشاهده مدیر فنی و اطلاعات ضمانت نامه مورد نظر را خواهید داشت، درصورتیکه درخواست تغییر معرفی­نامه را داشته باشید، اطلاعات بانک را تغییر دهید، در غیر این­ صورت در توضیحات درخواست تمدید ضمانت نامه را وارد نمایید و در آخر درخواست مورد نظر را ارسال کنید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست تمدید/تغییر معرفی نامه به بانک)

 

7-7- درخواست تغییر مکان

درصورتیکه درخواست تغییر مکان دفتر/شرکت را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تغییر مکان را انتخاب نمایید.

در این صفحه با انتخاب شعبه، امکان مشاهده مدیر فنی و اطلاعات مکانی دفتر/شرکت را خواهید داشت، در ادامه تصویر سند مالکیت و تصویر مجمع عموی را بارگذاری نمایید. در آخر درخواست مورد نظر را ارسال کنید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست تغییر مکان)

 

7-8- درخواست تغییر نام

درصورتیکه درخواست تغییر نام دفتر/شرکت را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تغییر نام را انتخاب نمایید.

در این صفحه امکان وارد کردن 10 نام پیشنهادی را خواهید داشت، در ادامه مدارک تغییر نام دفتر/شرکت و تصویر مجمع عموی را بارگذاری نمایید. در آخر درخواست مورد نظر را ارسال کنید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست تغییر نام)

 

7-9- درخواست تغییر وضعیت دفتر از حقیقی به حقوقی

درصورتیکه دفتر شما حقیقی باشد و می­خواهید به حقوقی تغییر وضعیت دهید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست تغییر وضعیت دفتر از حقیقی به حقوقی را انتخاب نمایید.

درخواست مورد نظر را ارسال نمایید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 

(نمایی از درخواست تغییر وضعیت از حقیقی به حقوقی)


7-10- درخواست صدور معرفی­نامه به اداره برق

درصورتیکه درخواست صدور معرفی­نامه به اداره برق را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست صدور معرفی­نامه به اداره برق را انتخاب نمایید.

در این صفحه تصویر آخرین قبض برق را بارگذاری نمایید، در آخر درخواست مورد نظر را ارسال کنید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از ثبت درخواست صدور معرفی­نامه به اداره برق)

 

7-11- درخواست صدور معرفی نامه به رجا

درصورتیکه درخواست صدور معرفی­نامه به رجا را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست صدور معرفی­نامه به رجا را انتخاب نمایید.

در این صفحه تنها امکان وارد کردن توضیحات وجود دارد، در آخر درخواست مورد نظر را ارسال کنید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 


(نمایی از ثبت درخواست صدور معرفی­نامه به رجا)

 

7-12- درخواست صدور معرفی­نامه به وزارت امور خارجه

درصورتیکه درخواست صدور معرفی­نامه به وزارت امور خارجه را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست صدور معرفی­نامه به وزارت امور خارجه را انتخاب نمایید.  

در این صفحه تنها امکان وارد کردن توضیحات وجود دارد، در آخر درخواست مورد نظر را ارسال کنید تا کارشناس مورد نظر با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 


(نمایی از ثبت درخواست صدور معرفی­نامه به وزارت امور خارجه)

 

7-13- درخواست ثبت شعبه

درصورتیکه آژانس شما شعبات جدیدی را بخواهد ثبت کند، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست ثبت شعبه را انتخاب نمایید. این صفحه به صورت مرحله­ای می­باشد که شامل اطلاعات زیر است:

 

(نمایی از درخواست ثبت شعبه- مرحله1)

مرحله1:

در این مرحله اطلاعات شعبه را وارد نمایید و با توجه به اجاره ای یا مالک بودن تصویر متناسب را نیز بارگذاری نمایید و در آخر به مرحله بعد بروید.

مرحله2:

در این مرحله اطلاعات ضمانت نامه را کرده و مدارک مورد نیاز را نیز بارگذاری نمایید و در آخر به مرحله بعد بروید.

(نمایی از درخواست ثبت شعبه-مرحله2)


مرحله3:

در این مرحله اطلاعات مدیرفنی شعبه مورد نظر را وارد نمایید، در این مرحله شما اطلاعات فردی، سوابق شغلی و تحصیلی، اطلاعات محل سکونت، دوره­های آموزشی گذرانده شده مرتبط با صنعت جهانگردی و مشاغل مدیرفنی طی ده سال گذشته را وارد کنید و در آخر مدارک مدیرفنی را بارگذاری نمایید و به مرحله بعد بروید.


(نمایی از درخواست ثبت شعبه-مرحله3)

v    توجه داشته باشید کد­ملی مدیرفنی وارد شده نباید به عنوان مدیرعامل و یا مدیرفنی فعال باشد.

v    مدیرعامل تنها می­تواند مدیر­فنی یکی از شعبه­ها باشد، درصورتیکه مدیرعامل شعبه مرکزی باشد امکان انتخاب برای دیگر شعب وجود ندارد.

مرحله4:

در این مرحله کارکنانی که در شعبه مورد نظر مشغول بکار هستند را وارد نمایید. اطلاعات کارمندان شامل: اطلاعات فردی و دوره­های آموزشی گذرانده شده مرتبط با صنعت جهانگردی و تسلط بر زبان خارجی می­باشد.

 

(نمایی از درخواست ثبت شعبه-مرحله4)

مرحله5:

در این مرحله گزینه  را انتخاب نمایید تا درخواست ثبت شعبه به کارشناس استان مربوطه ارسال گردد.

 

(نمایی از درخواست ثبت شعبه-مرحله5)

 

 

7-14- درخواست ایجاد شعبه در استان دیگر

درصورتیکه بخواهید شعبه جدیدی در استان دیگری را ثبت کنید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست ایجاد شعبه در استان دیگر را انتخاب نمایید. این صفحه به صورت مرحله­ای می­باشد که مشابه درخواست ثبت شعبه می­باشد، تنها تفاوت آن امکان انتخاب استان جدید می­باشد.


(نمایی از درخواست ایجاد شعبه در استان دیگر)

 

7-15- درخواست انتقال مجوز فعالیت به استان دیگر

درصورتیکه شما درخواست انتقال مجوز بند ب به استان دیگری را داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی درخواست انتقال مجوز فعالیت به استان دیگر را انتخاب نمایید.

درصورت انتخاب شعبه موردنظر و مشاهده مدیرفنی، امکان انتخاب استان و شهر جدید را خواهید داشت، در ادامه تصویر مجمع عمومی را بارگذاری نمایید و در آخر درخواست انتقال مجوز را ارسال کنید تا کارشناس مربوطه با بررسی درخواست شما اقدامات لازم را انجام دهد.

 

(نمایی از درخواست انتقال مجوز فعالیت به استان دیگر)

 

7-16- ثبت تور(گشت)

درصورتیکه شما نیاز به ثبت تور(گشت) داشته باشید، از منوی درخواست جدید زیرمنوی ثبت تور(گشت) را انتخاب نمایید.

این صفحه به صورت مرحله­ای می­باشد که شامل اطلاعات زیر است:

 

(نمایی از ثبت تور(گشت)- مرحله1)

مرحله1:

در این مرحله شما امکان وارد کردن اطلاعات گشت را دارید. در آخر گزینه  را انتخاب نمایید تا به مرحله بعد بروید.

مرحله2:

در این مرحله شما شهرهای مورد بازدید در طول تور را باید وارد نمایید. پس از ثبت هر شهر شما امکان مشاهده لیست شهرها را در پایین فرم خواهید داشت.

در آخر گزینه  را انتخاب نمایید تا به مرحله بعد بروید.

 


 (نمایی از ثبت تور(گشت)- مرحله2)

مرحله3:

در این مرحله شما اشخاصی که به عنوان راهنما در تور حضور دارند را باید وارد نمایید. پس از ثبت هر فرد شما امکان مشاهده لیست اشخاص راهنما را در پایین فرم خواهید داشت.

در آخر گزینه  را انتخاب نمایید تا به مرحله بعد بروید.



(نمایی از ثبت تور(گشت)- مرحله3)

مرحله4:

در این مرحله شما اطلاعات مسافرانی که در تور حضور دارند را باید وارد نمایید. پس از ثبت هر فرد شما امکان مشاهده لیست مسافران را در پایین فرم خواهید داشت.

در آخر گزینه  را انتخاب نمایید تا به مرحله بعد بروید.

(نمایی از ثبت تور(گشت)- مرحله4)


مرحله5:

در این مرحله شما اطلاعات وسیله­های مورد استفاده در رفت و برگشت را دارید. با ثبت هر کدام، اطلاعات به صورت جدول در پایین فرم نمایش داده می­شود.

در آخر با انتخاب گزینه  ، اطلاعات تور(گشت) شما به اداره کل استان مربوطه ارسال می­گردد.

(نمایی از ثبت تور(گشت)- مرحله5)



خطاهای احتمالی

خطای 1 :

-          در زمان تمدید پروانه اگر شرکت یا دفتر قبل از فرا رسیدن مهلت تمدید خود درخواست بدهد سامانه اجازه اینکار را به او نخواهد داد. کاربر لااقل 1 ماه قبل از منقضی شدن پروانه میتواند درخواست تمدید ارسال نماید.


خطای 2 :

-          در صورتیکه کاربر ثبت نام اولیه خود را به صورت کامل انجام نداده باشد و شماره همراه خود را تایید نکرده باشد در زمان فراموشی رمز عبور خطا خواهد داد .


خطای  3 :

-          هر درخواستی که کاربر برای یکبار ارسال کرده باشد بار دوم نمیتواند همون درخواست را ثبت نماید و جهت پیگیری درخواست خود باید در بخش درخواست های من وارد شود .


خطای 4 :

-          جهت انتخاب و تغییر مدیر عامل باید شخص که تا به حال در سامانه درخواستی ثبت نکرده باشد میتواند جهت مدیر عاملی انتخاب شود.


طرح پس زمینه
اندازه اسکین
اندازه فونت