

سند راهنمای کاربر(User Guide)
مجوز موافقت اصولي و مجوز ايجاد، اصلاح و يا تكميل تاسيسات گردشگري

اين سند توسط مركز فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري تهيه شده است.








1- معرفی کلی سامانه
این سامانه با هدف مکانیزه شدن فرآيند مجوز موافقت اصولي و مجوز ايجاد، اصلاح و يا تكميل تاسيسات گردشگري به صورت آنلاین راهاندازی شده است. در اين سامانه پس از ثبتنام اوليه و با توجه به نياز متقاضي فرآيند شروع ميگردد و در واقع کلیه تعاملات سازمان با متقاضيان از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور مجوز و در صورت نياز تمديد مجوزهاي صادر شده از طریق این سامانه صورت می گیرد در ضمن مجموعه عملیات نظارتی سازمان نیز از همین طریق اعمال میشود.
2- ثبت نام در سامانه
هر متقاضي دریافت موافقت اصولي و مجوز ايجاد، اصلاح و يا تكميل تاسيسات گردشگري ميبايد در پنجره واحد خدمات الكترونيك سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري ثبتنام نمايد. (جهت كسب آگاهي درخصوص پنجره واحد خدمات سازمان به راهنماي مربوطه مراجعه فرمائيد.)


3- ورود به سامانه
درصورتیکه در پنجره واحد خدمات الكترونيك سازمان ثبت نام کرده باشید، با انتخاب گزینه ورود، امکان وارد کردن نام کاربری و رمز عبور را خواهید داشت.

(نمایی از صفحه ورود به سامانه)


4- شروع فرآيند
پس از ورود، با انتخاب پنجره خدمات ليست فرآيندها نمايش داده ميشود.

در ليست فرآيندهاي نمايش داده شده، با كليك بر روي كليد «شروع» مقابل گزينه «درخواست صدور موافقت اصولي و مجوز ايجاد، اصلاح و يا تكميل تاسيسات گردشگري» فرم آغازين فرآيند نمايش داده ميشود.

(نمایی از صفحه ورود به سامانه)


پس از تكميل اطلاعات درخواست شده در فرم آغازين و بارگذاري مدارك با زدن كليد ارسال درخواست شما در سيستم ثبت ميگردد و كد رهگيري درخواست نمايش داده ميشود.

(نمایی از ثبت درخواست و ارائه كد رهگيري)
همزمان با ثبت درخواست، پيام كوتاهي با مضمون «به آگاهي ميرساند طرح شما براي بررسي با موفقيت ثبت گرديد.» به تلفن موبايلي كه در زمان ثبت نام در پنجره واحد خدمات الكترونيك وارد كردهايد، ارسال ميشود.
5- ادامه فرآيند
با توجه به بررسيهاي انجام شده بر روي درخواست شما، درصورت لزوم اصلاح، تعيين زمان بازديد و يا بارگذاري مدرك جديد، اطلاعرساني از طريق پيام انجام خواهد شد.
براي مشاهده تكاليف واگذار شده به شما جهت ادامه فرآيند از طريق منوي كارپوشه اقدام نماييد. (راهنماي پنجره واحد خدمات الكترونيك)


6- پيگيري
از طريق منوي پيگيري میتوان فرآیندهای در حال اجرا یا اتمام یافته را پیگیری کرد. (مطابق راهنماي پنجره واحد خدمات الكترونيك)

در انتخاب فرآیند، لیست فرآیندها نمایش داده می شود که لازم است فرآیند مورد نظر برای پیگیری انتخاب شود.
در قسمت کد پیگیری، کد پیگیری (در زمان ثبت درخواست نمايش داده شدهاست و همان كد سرمايهگذار ميباشد) وارد می شود.
بعد از انتخاب فرآیند و ثبت کد پیگیری و زدن دکمه پایش، صفحه ای مشابه صفحه زیر نمایش داده می شود:

